Het NJCM lanceert online (wervings)campagne

LEIDEN. Het NJCM lanceert vandaag een online (wervings)campagne met onder meer een nieuwe website, huisstijl en Facebookpagina.

Mensenrechten staan continu ter discussie, zelfs in Nederland. Bijvoorbeeld als het gaat over de opvang van vluchtelingen, het behoud van (online) privacy of over wat je wel of niet mag zeggen in het publieke debat.

Het Nederlands Juridisch Comité voor de Mensenrechten (NJCM) zet zich ervoor in dat óók in Nederland mensenrechten worden beschermd. Dat doen wij door het monitoren van deze rechten, druk uit te oefenen op de politiek en wetsvoorstellen te becommentariëren. Hard nodig, in een tijd waar meningen elkaar in rap tempo opvolgen maar kritisch, afgewogen en diepgaand commentaar vaak ontbreekt.

Om ons werk te kunnen blijven doen hebben we leden nodig. En daarom starten we met een campagne. Om beter te laten zien wie we zijn en waar we voor staan lanceren we vandaag deze nieuwe website, huisstijl en Facebookpagina. Daar laten we videoportretten van onder anderen oud-EHRM rechter Egbert Myjer en mensenrechtenadvocaat Nani Jansen Reventlow zien waarin zij vertellen waarom ze het NJCM steunen.

Daarnaast is het Nederlands Tijdschrift voor de Mensenrechten digitaal beschikbaar op de nieuwe website. Voorlopig gaat dat via Navigator. Binnenkort krijgen ook alle leden van het NJCM toegang tot bulletins vanaf 2001. Bovendien ontvangen alle universiteiten die een product van Wolters Kluwer hebben vanaf januari 2017 ook het NTM in hun pakket. Dit betekent een enorme vergroting van NTM’s bereik.

Helpt u mee? Like ons op Facebook en discussieer mee over de blijvende noodzaak van mensenrechten.